CVIČENÍ pro zdravá záda - Spirální stabilizace páteře - SM SYSTÉM Mudr. Smíšek

Jde o léčbu cvičením pomocí svalových řetězců dle MUDr. Richarda Smíška, který spojil své znalosti z medicíny a sportu a vytvořil vysoce účinný pohybový program, který využívá unikátního objevu "spirální stabilizace páteře". 


Tato originální metodika je prověřena jeho 35 letou praxí. 


Aktuálně: cvičení je možné si nechat z části proplatit 

U Vaší zdravotní pojišťovny  v rámci svého programu pojišťovna nabízí na permanentku 500-750Kč  informujte se

Spirální stabilizace páteře - SM systém - metoda propracovaná panem doktorem Smíškem, zaměřená na léčbu poruch páteře a hlavně na to, jak jim předcházet. Je vhodná zejména pro lidi s bolestmi, po operaci, skoliózy, zvětšené bederní a krční lordózy a jiné odchylky od správné funkce zapojení svalů.

Tato technika naučí správně stát a chodit, což bohužel většina lidí, sportovci i vrcholoví sportovci nevyjímaje, neumí.

Správné pohybové návyky jsou základ nejen pro zdravou chůzi, ale pro zdravě prováděné jakékoliv sportovní aktivity.

Zacvičte si ve Studiu Leia s Leonou Macejíkovou s praxí a kurzy A+B+C+D od 11-2016. Kurz jsem absolvovala u lektorky Renaty Škrabalové pod záštitou Mudr Smíška.

Individuální přístup, individuální cvičení, terapie, sm systém manuální techniky, SM systém rehabilitační cvičení s lanem, s terapeutem osobně.

10 minut denně k regeneraci Vašeho těla, plotének, svalů, fascií, šlach, meziobratlových disků a úlevy od bolesti.

Léčba SM systémem a kde a při čem může pomoci

  • léčba poruch páteře, především léčba výhřezu meziobratlového disku
  • léčba potíží po nezdařených operacích páteře (FBS, failed back surgery syndrom)
  • léčba skoliózy
  • léčba poruch chůze, kloubů dolních končetin, artróza kyčle, kolene, plochá noha, vbočený palec hallux valgus

Pro koho je cvičení vhodné a s čím pomůže: Všeobecně pro děti od 5 let, pro mládež, sportovce, střední věk, pro seniory.

  • Cvičení má velký význam u prevence a léčby poruch velkých kloubů, u bolestí páteře, u skolióz.
  • Řada vrcholových sportovců tuto metodiku používá jako kondiční trénink s cílem zlepšit sportovní výkon a předejít přetížení páteře a velkých kloubů.
  • při bolesti hlavy, krku, zad, ramen, bolesti beder, kyčlí, kolen, kotníků
  • při bolesti těla a jednostranném přetížení - douhodobém i krátkodobém
  • u skolióz s korzetem, bez korzetu
  • hyperkyfóza, hyperlordóza
  • lumbago, spondylolistéza
  • onemocnění meziobratlové ploténky s radikulopatií (výhřez ploténky)
  • artróza kyčelního kloubu, artróza kolenního kloubu
  • halux vagus (vbočený palec), pes planus (plochá noha)
  • hypermobilita
  • osteoporóza
  • u poruch chůze a hybnosti

Pro koho je cvičení nevhodné

  • syndrom caudy


Doba trvání individuálního cvičení 45 - 60 minut


Prevence fittness a Wellness

  • cvičení pro páteř
  • cvičení pro kardiovaskulární trénink
  • cvičení aktivní relaxaci, prevence přetížení stresem, únavové stavy


Sport

  • kondice, zrychlení běhu
  • regenerace po sportovních výkonech
  • prevence a kompenzace jednostranného přetížení sportem
  • léčba sportovních úrazů a přetížení


V dnešní době převažuje sedavý způsob života, který porušuje vzpřímené držení těla. Přibývá tak klidového statického zatížení a chybí dostatek přirozeného pohybu tj. chůze, běhu, práce z rozsáhlým pohybem paží.

Tato negativa pomáhá řešit spirální stabilizace páteře, kdy se pomocí svalových spirálních zřetězení vytváří v těle síla vzhůru, páteř se vyrovnává do střední linie a odlehčuje se tak tlak na meziobratlové ploténky a klouby. Tím pádem dochází k lepší výživě a regeneraci plotének a kloubů.

Spirální stabilizace nastolí harmonické rozdělení pohybu na jednotlivé segmenty páteře a velkých kloubů. Tímto rovnoměrným rozložením pohybu předcházíme zvýšenému opotřebení kloubů.


Co je důležité ještě vědět

Jednodušeji řečeno, u svalů, které se podílejí na vertikální stabilizaci a mají tendenci ke zkrácení, dochází při cvičení k jejich uvolnění (např. lýtkový sval, svaly stehenní, vzpřimovače trupu) a u svalů, které se podílejí na spirální stabilizaci a mají tendenci k ochabování, dochází k jejich posilování (např. mezilopatkové svaly, krátké rotátory páteře, hýžďové svaly, břišní šikmé svaly).

Při každém cviku se zapojí všechny důležité prvky najednou - posilování, stabilizace, protahování, relaxace, koordinace, nácvik rovnováhy.

Cvičí se s elastickým lanem, které umožňuje rozsáhlý pohyb končetin proti malé, postupně rostoucí síle, která aktivizuje stabilizační svalové spirály.

Cvičební program je časově nenáročný, 15 -20 minut denně.

Cvičí se vždy v nebolestivém rozsahu


Více na www.smsystem.cz

https://spiralstabilization.com/cz/